stinavalkama

i tv, om ett år.

Publicerad 2012-05-08 18:01:13 i Musik,

Lena Ph kom tillsammans med teve till vårat körrep idag. De filmade och höll på i typ två och en halv timme. Allt skulle tas om flera gånger och kameran skulle flyttas gång på gång. Vi fick ju veta för några veckor sen att vi skulle köra i något teveprogram som sänds på tv nästa år. Det är ett gaypar som ska gifta sig i Skara domkyrka, det första gayparet som nånsin gifter sig där. Vi ska sjunga Sonja Aldéns "För att du finns". Jag måste bara säga att, oj vad uppgjort allt är! Hur Lena kommer in i rummet, hur vi inte har någon aning om att hon ska komma, hur hon frågar om vi vill vara med och köra, hur vi övar in låten som vi inte alls har övat på tidigare och hur de filmar på två olika dagar.. Haha, men kul var det, och lika kul blir det nog på lördag när vi blir filmade i kyrkan!
Jag har börjat spela in en av alla mina egenskrivna låtar i logic nu förresten, "En långhårig man". Jag har i läxa att spela in en låt innan sommarlovet, så fort den är klar så lägger jag upp den här i bloggen!
Nu ska jag försöka plugga på ett gehörs- och musikläro prov som jag har i morgon, jag skulle ha börjat plugga för flera dagar sen, men det är svårt när man har så fullt upp och dessutom har svårt att koncentrera sig och över huvudtaget inte ens har motivation till att plugga. Aja, den här terminen ska jag hålla ut iaf, sen får jag se. Får hoppas på att tvåan blir lättare, för annars kommer jag ärligt talat inte klara skolan.
Ha det så bra, Puss!


Kommentarer

Postat av: Micah!

Publicerad 2012-05-11 08:49:59

Det är löjligt uppgjort men det är nästan lite roligt ^^ fnissa lite smått åt det :P

Var ska vi seeees sen ? :D Jag måste köpa något att grilla/äta på ica på vägen hem ^^<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela