stinavalkama

Jag konverterade till en morot, fränt

Publicerad 2014-10-03 23:45:00 i Allmänt,

Jag har länge funderat över vad jag ska göra med mitt hår, jag har varit så sjukt trött på det, särskilt när utväxten kommer fram mer och mer och jag inte har kommit fram till nånting än. Eller ja, planen har länge varit att bli blond, absolut inte platinablond eller så utan mera naturligt blond, mörkblond kanske, och efter ett tag fixa dreads. (Ja jag har till och från funderat på att skaffa dreads i flera år nu men inte orkat spara ut min sidecut som nu ÄNTLIGEN har vuxit sig hela 10cm) Men som det ser ut just nu så håller inte ekonomin av lite olika anledningar så jag beslöt mig igår för att färga håret blont hemma (mitt hår innan var nästan svart med lite ljusare utväxt), men som ni kanske förstår så är ju inte det det smartaste man kan göra, särskilt inte när man i hela sitt liv enbart färgat håret mörkare, ehe. och nej de gick verkligen inte bra, haha! SKulle egentligen börjat med en avfärgning men det kunde jag inte hitta någonstans i lilla Mariestad. Gul/orange utväxt med svart/brun/orange längder blev resultatet. Men som tur är så hade jag faktiskt en plan B -Orange! Jag skickade ut min pojkvän till ICA (eftersom att jag inte kunde ut och visa mig) för att köpa en orange hårfärg istället (eller ja, tror den hette kopparblond.) Här har ni resultatet på det:
 
 
Vad tycker ni? Jag blev iaf supernöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela