stinavalkama

Idag mår jag bra

Publicerad 2015-01-07 13:45:00 i Allmänt,

Att bara få ligga ner i badkaret i lugn och ro är något av det bästa jag vet. Det är vad jag kallar vardagslyx. Det är min sista lediga dag idag och det måste man ju ta vara på! Imorgon börjar jag på Komvux. Även om jag har längtat efter att komma igång igen, att ha ett fullt schema på vardagarna, så kommer det samtidigt bli jobbigt att komma in i alla rutiner i början. Jag har verkligen tappat alla rutiner helt. Jag kan sova i 10-12 timmar om natten, det är så himla skönt att bara ligga kvar i sängen på morgonen, sen tar det mig ett par timmar innan jag har ätit frukost och är redo för dagen. Ej okej! Jag kommer må så mycket bättre av att få ordentliga rutiner. Egentligen så är jag faktiskt en morgonmänniska, tro det eller ej, men jag älskar att vara uppe i tid, sådär så att allt är alldeles tyst och stilla för att ingen riktigt har hunnit vakna än. Jag vill kunna somna i tid. Jag vet inte vad som har hänt. Men som sagt, imorgon börjar jag plugga på komvux och fem dagar senare börjar jag även jobba som förskolevikarie. Dagen efter det, den 14:e, har jag bokat tid för mitt hår, hihi.
Idag mår jag bra, hoppas att ni gör det samma!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela