stinavalkama

Träning

Publicerad 2015-03-09 14:31:36 i Allmänt,

Jag skriver så sällan om min träning även fast jag tränar flera dagar i veckan, så här får ni ett litet inlägg om träning!
Den senaste tiden har jag faktiskt slarvat en hel del, det har varit så mycket annat. Ibland har det gått 5-6 dagar mellan träningspassen och jag har slarvat även med maten så det har stått ganska stilla den senaste tiden. Men jag är glad så länge jag inte tappar nånting och det har jag faktiskt inte gjort, det går långsamt framåt men det går iaf inte bakåt.

När jag tränar brukar jag göra en hel del magövningar, både med och utan vikter, det är dem jag tycker är roligast. Utöver det så blir det ganska mycket squats och lite andra rump/ben-övningar. Armarna är jag urdålig på att träna, haha. Jag har verkligen inga armmuskler, men jag har börjat träna dem lite smått och ska försöka bli bättre. Jag inskaffade mig tyngre vikter häromdagen, upp till 25kg, de är egentligen tänkta till att förbättra mina rump/ben-muskler men armarna kommer ju oundvikligen också att bli lite starkare, får väl försöka börja göra lite fler curls också. 

Något jag alltid är noga med är att få i mig mina proteiner, det är ju trots allt de som är musklernas byggstenar, utan dem så bryter träningspasset endast ner musklerna. Eftersom att jag inte får i mig alla proteiner jag behöver från maten som jag äter så använder jag mig av proteinpulver, Gourmet Pro med chokladsmak är min favorit eftersom att den smakar så himla gott, passar perfekt till chokladpannkakor också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela