stinavalkama

Vadå ingen julkänsla?

Publicerad 2014-12-23 00:29:00 i Allmänt,

Ingen julkänsla hit och ingen julkänsla dit är vad man hör. Precis likadant var det förra året och säker året innan det också. Gör nånting åt saken istället! Pynta hela huset, häng ljusslingor ute, inne, på taket, sätt på julmusik på högsta volym och släck alla lampor, låt bara julgranen lysa, sätt dig där med glögg och pepparkakor, titta på en mysig julfilm, baka, åk till en ishall och åk skridskor, ja det finns mängder med saker du kan göra för att få upp julkänslan lite. Ändra er inställning så ska ni se att julkänslan blir superfin, sprid den sedan vidare, istället för att sprida all denna negativitet. Jag tycker i alla fall att julkänslan är på topp här i vår lägenhet just nu, med julgranen tänd och julmusik i högtalarna.
Jag och Elin var på Ikea i Örebro idag och inhandlade de sista julklapparna och imorgon åker jag hem till mamma och pappa för att göra finska piroger som är ett av våra "måsten" på julbordet. Jag ska hinna göra två drömfångare också som jag tänkte ge bort i julklapp, har som tur är redan börjat på den ena för sen ska det förhoppningsvis hinnas med att baka muffins med små renar på också. Haha ja, det är en del att göra dan innan julafton, med det är så det ska vara tycker jag.
 
Eftersom att jag har varit så dåligt på att uppdatera mig det senaste så bjuder jag på lite bilder!
 
 
 
 
 
Julgala i Lidköping
 
Drömfångare a la Stina på g 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela