stinavalkama

Malaga

Publicerad 2015-02-01 12:40:22 i Allmänt,

TIden går så himla fort, det är redan fyra dagar sen vi kom hem från Malaga där vi spenderade fyra dagar. Ni hade fått massa fina bilder om det inte vore så att jag glömde kameran i bilen på vägen dit. Ja, så klantig är jag. Men jag kan åtminstone berätta att vi hade fyra jättemysiga dagar. Det var inte särskilt varmt dock, men mycket varmare än här åtminstone vilket var jätteskönt. Mitt på dagen kunde man gå i shorts och linne om man var i solen, annars så var det långbyxor och jacka som gällde fram mot eftermiddagen. Jag rekomenderar inte att man åker dit den här tiden på året om man säger så (om man som jag älskar värme och sol), men annars ett mysigt ställe, mycket palmer och grönt samt en lång strand, hotellet som hette Melia ligger precis intill havet med havsutsikt från balkongen. På morgonen stod kocken och gjorde omelett eller stekte ägg på beställning. Jämför man med Costa da Caparica i Portugal där vi var i sommras så tycker jag att Malaga är finare och det finns mer att se, men jag skulle nog stanna max en vecka på vardera ställe och jag skulle inte åka dit igen, men jag ångrar samtidigt verkligen inte att jag varit där. Jag rekommenderar att åka dit om man bara vill slappa och ta det lugnt, annars så är jag egentligen oavsett mer för Thailand och liknande ställen där det finns massvis att se och göra, färsk frukt, massa sol och smidigt att ta sig runt, maten är ju inte särskilt billig innan man tagit sig utanför Europa heller för den delen.
Det var allt jag hade att säga, i nästa inlägg får ni se lite mer utav mina dreads! och förlåt förlåt för att ni inte får några bilder i det här inlägget, hoppas ni läser ändå, jag vet att jag själv inte hade orkat göra det, haha. Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela