stinavalkama

Konsten att få mentala superkrafter

Publicerad 2014-05-09 14:13:00 i Allmänt, Pepp & inspiration,

Jag vill tipsa om Henrik Fexeus böcker som jag började läsa i julas. Just nu läser jag "Konsten att få mentala superkrafter" och är även mitt i "Konsten att läsa tankar" men har lagt den åt sidan ett tag.

"Optimera dig själv
I tidigare böcker har Henrik Fexeus lärt oss allt om hur vi med medvetna och omedvetna signaler påverkar varandra. Nu riktar han för första gången blicken inåt mot våra egna hjärnor och vår egen förmåga. Vi har alla stor outnyttjad kapacitet, om det så gäller att bli superfokuserad, få ett bättre minne eller att nå sina drömmars mål. I boken lär du dig vidare att fatta bättre beslut, läsa snabbare, kontrollera stress och nervositet, hitta harmonin, glädjen, och kickstarta din kreativitet.

Henrik, populär tankeläsare och psykologisk manipulatör, har gång på gång i förbluffande demonstrationer visat hur elastisk den mänskliga hjärnan är och vilka fantastiska resultat vi alla kan åstadkomma genom enkel mental träning.

Konsten att få mentala superkrafter är en konkret, rolig och ögonöppnande handbok, med ett tydligt löfte: Alla kan trimma sin hjärna och lära sig tanketekniker för att få ett rikare liv.

Och till skillnad från andra med superkrafter behöver du inte ens bära trikåer."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela