stinavalkama

Tatueringar och tankar

Publicerad 2014-11-27 11:00:00 i Allmänt,

Till er som funderar på att tatuera er men inte riktigt har pengarna, dras inte till frestelsen att tatuera er hos någon som är billigare. Gå inte till någon som ni tror är bra. Chansen finns att du blir nöjd, det gör den, men risken att du blir missnöjd är verkligen inte värt det. Jag har en tatuering som täcker hela min överarm och kostade mig 2100kr och över fyra timmar av smärta. Jag gjorde den för några månader sedan. Jag har försökt förtränga den och nöjt mig med att andra åtminstone tycker att den är fin. Jag har gått runt och låtit bli att titta på den, låtit bli att tänka på den. Den täcker hela min överarm. 
Motivet var jättefint, min pojkvän hjälpte mig att rita upp den utifrån olika bilder som jag hittade, den skulle ha varit jättefin. Jag är dessutom en väldigt petig person och var väldigt noga med att påpeka små detaljer som inte fick bli fel, men fel blev det. och vad spelar det för roll vad andra säger om den? Det är ju jag som ska bära den resten av livet, jag som ska stå ut med att se på den varje dag.
 
Så nu har jag bestämt mig för att den ska bort. Den ska laserbehandlas. Det är inte min första prioritering, jag har en hel del saker som kommer i första hand, men en dag så ska den bort och ersättas med något som jag med glädje kan se på. Kanske att det blir samma motiv, fast så som den skulle ha varit, med tunna jämna linjer, skuggad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina Valkama

Vem är jag? Jag är en spontan liten prick som älskar att resa och se världen. Jag tycker om när det händer mycket omkring mig, jag gillar förändring. Men just nu är jag bosatt i Mariestad där jag har tänkt stanna ett tag eftersom att jag älskar mitt jobb (vikarierande förskollärare). Här bor jag tillsammans med min pojkvän och våran lilla sibiriska katt. Jag tycker om att pyssla och har en liten webshop på Etsy som heter "Tiniwini" där jag säljer lite saker som jag tillverkat/tillverkar, bland annat armband och drömfångare. Träning och hälsa är ett annat litet intresse. Musik i form av sång och gitarr likaså. Här i min blogg hittar ni mycket om min vardag och lite tankar och idéer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela